Mar 082012
 

From the Daily Mail

Julian Assange

A column on 12 July suggested that Wikileaks founder Julian Assange had hacked into the security services and published information which got people killed.

Mr Assange asks us to clarify that Wikileaks does not itself ‘hack’ but provides a secure facility for anonymous sources to deposit information online.

While the U.S. government has warned that Wikileaks disclosures put lives at risk, no such deaths have to date been reported.

[It’s not clear which story this refers to. This one was published on the right day, but doesn’t make the claims listed. Perhaps it has been silently corrected]

[Update: It seems that this correction refers to this Littlejohn column. All references to Assange and Wikileaks have been silently removed from the article, but they are still mentioned in the comments.]

Dec 012011
 

From the Daily Mail

ADHD

A commentary article on October 11 picked up a Sunday newspaper report which said that there are 99,000 people suffering from ADHD-related conditions and that more than 3,000 families have received cars as a result through the Motability scheme. We are happy to clarify that these figures include behavioural disorders as well as ADHD and that of the 3,200 families eligible for cars, only 30 per cent have taken up the offer.

 [This article has not been corrected on the Mail web site. It’s worth noting that the Mail have already published a correction for a different article making a very similar error at around the same time]

Smoking in Cars

A recent article about the proposed ban on smoking in cars correctly quoted a British Medical Association briefing paper which said that the toxin levels in a closed vehicle are 23 times higher than those in a smoky bar. The BMA have since corrected their figure to 11 times.

[This article has not been corrected on the Mail site]

Oct 172011
 

[Note: Of the corrections in the column for the 17th October (the first corrections column for the Daily Mail) only one made it to the web site – bizarrely dated October 15th. However, thanks to the work of grimreaperblog and Tabloid Watch we have been able to recreate it.]

Michael Levy

On 26 September we reported that barrister Michael Levy had been arrested on suspicion of “carousel” fraud.  Whilst HM Revenue & Customs confirmed the information to us at the time, we now understand that Mr Levy was arrested on suspicion of irregularities in his personal tax position, which he denies.

World Economic Forum Survey

An article on 9 September reported a World Economic Forum survey which ranked UK schools 43rd in the world for maths. We are happy to clarify that the survey was based on the opinions of business leaders about teaching in their own countries.

Price War

An article on 27 September, ‘Tesco wins opening skirmish as price war catches out rivals’, quoted the price of a Sainsbury’s shopping basket at £26.26 against the Tesco equivalent of £19.04. While the Sainsbury’s basket remained more expensive than the other supermarkets surveyed, the correct figure should have been £23.51.

Dacorum Borough Council

A reference in Richard Littlejohn’s column reported the allegation that Dacorum Borough Council in Hertfordshire had ignored six letters and as many phone calls from a resident requesting additional assistance in caring for her incapacitated mother before finally making a home visit and refusing her request. In fact the complaint concerned Hertfordshire County Council.

[The story on the Mail web site has been edited to reflect this correction without any indication that an edit has taken place]