Mar 302012
 

From the Daily Mail

Sheryl Gascoigne

A column by Amanda Platell on 17 September 2011 referred to Sheryl Gascoigne as a ‘gold digger’ and as ‘sleazy and degrading company’ for the other participants in the Leveson Inquiry. We now accept that these allegations are entirely unfounded and went beyond fair comment. We have sincerely apologised to Ms Gascoigne in court for the distress caused and have agreed to pay her substantial damages and costs.

[All references to Sheryl Gascoigne have been silently removed from this article. Interestingly, the article was last updated on 3rd February. It seems to have taken them eight weeks to get round to mentioning the correction]

 

 

 

Jan 272012
 

From the Daly Mail

Hospital Deaths

An article in Monday’s paper, based on Office for National Statistics figures, reported that 1316 patients are dying hungry and thirsty on hospital wards every year. We now understand that the correct figure is 1094.

[I can find two articles from Monday’s paper that include this figure. Neither have been corrected.]

BPAS

A comment article on Tuesday referred to the British Pregnancy Advisory Service as one of the private clinics which, following a recent ruling, can now advertise on TV. The BPAS points out that it is in fact, a not-for-profit organisation and, as such, was already able to do so.

[This story has not been corrected]

George Osborne

A feature in Monday’s paper referred to Chancellor George Osborne as an Old Etonian. In fact he went to St Paul’s School.

[This has been corrected on the Mail web site. The correction has not been noted.]