Jun 242012
 

From the Mail on Sunday

Michael Middleton

In last week’s paper we referred to the Duchess of Cambridge’s father Michael as ‘a former airline pilot’.

In fact he was a British Airways aircraft dispatcher.

[This has not been corrected on the Mail web site]

Caroline Wozniacki

Early editions of last week’s paper ran an article saying that Danish tennis player Caroline Wozniacki had won the 2009 US Open.

In fact she was beaten in that final. The report was corrected for later editions.

[This story has been silently corrected on the Mail web site]

Jun 172012
 

From the Mail on Sunday

Stephanie O’Keeffe

On April 1 we said, incorrectly, that the freelance reporter and presenter Stephanie O’Keeffe struggled to read her scripts when working at BBC Radio 5 Live.

We now accept that this was not the case. Our report could also have been taken to suggest that Ms O’Keeffe obtained her BBC work by submitting a CV that contained her vital statistics and expressed a willingness to work nude.

That was not our intention and we are sorry for any misunderstanding or embarrassment these errors may have caused.

[This story has been removed from the Mail web site]

Yipii

In our front-page report last week we said Mail on Sunday reporters had spent £162 on Yipiii plays but won only a £20 toy goldfish bowl.

In fact, one reporter used ‘free plays’ acquired during the experiment and went on to win an iPad worth up to £400.

And in a different experiment another journalist spent £40 and won £35 of flowers and a £101 iPod Nano.

We apologise to Yipiii for not mentioning these.

Also, we said customers can top up their accounts as often as they like. In fact, top-ups are limited to £200 per day.

[This story has been corrected on the Mail site. The corrections have been noted. Unfortunately, the Mail seen to have forgotten the the positive story they ran on Yipii just as few days earlier.]

Jun 102012
 

From the Mail on Sunday

Health Lottery

Last Sunday’s Financial Mail said a judicial review called for by National Lottery operator Camelot into the Gambling Commission’s decision to license Richard Desmond’s Health Lottery will begin on July 11. In fact it is only the application for a review  that will be heard. We apologise for this mistake.

[This story has been corrected and the correction has been noted]

Eisteddfod

Travel last week mentioned the Llangollen International Eisteddfod. This is an international cultural event distinct from the National Eisteddfod of Wales, which is held in different places each year and this August will  be at the Vale of Glamorgan.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

 

Jun 032012
 

From the Mail on Sunday

Petit Forestier

Financial Mail last Sunday reported that the van hire group Petit Forestier was owed £9.2million by DBC Foodservice Ltd, which is in administration. In fact Petit Forestier is owed only £339,385, against which it already holds £209,053 in a security deposit. We are happy to set the record straight.

This story does not appear to be on the Mail web site. Perhaps it was never there, or perhaps it has been removed for legal reasons.

May 132012
 

From the Mail on Sunday

Terra Firma Capital Partners

Financial Mail said companies owned by private equity firm Terra Firma Capital Partners Ltd were among those said to be delaying payment to small suppliers. In fact, The Garden Centre Group’s payment terms were introduced before its acquisition by Terra Firma this year. Terra Firma has not owned EMI since February 2011 and has not yet acquired the Four Seasons health care group. We apologise for these mistakes.

[It’s really not clear which article this correction is talking about, so I have no idea whether or not it has been corrected.]

Alan Holmes and Daniel Morgan

An article about the Brink’s-Mat robbery mentioned a policeman called Alan ‘Taffy’ Holmes who shot himself after a corruption investigation. We mistakenly published a picture of a different Alan Holmes, a civilian police employee who was murdered in an unrelated crime.

We would also like to make clear that the murdered private detective Daniel Morgan had never, in fact, been a police officer.

[The article no longer mentions Alan Holmes or contains a picture of him, but the comments contain someone pointing out their error. The article still describes Daniel Morgan twice as an ex-policemen.]

Apr 292012
 

From the Mail on Sunday

Food Standards Agency

An article about edible glitter for cupcakes  last week said the Food Standards Agency’s communications director Terrence Collis had written on the Agency’s website: ‘Remember that non-toxic doesn’t mean that you can’t eat it.’ In fact he wrote: ‘Remember that non-toxic doesn’t mean you can eat it.’ We apologise for our mistake.

[This article has been silently corrected on the Mail web site]

EasyJet

EasyJet does not operate a route from Birmingham to Corfu  as indicated in Travel last week.

[This article has not been corrected on the Mail web site]

Sheridan Smith

An article ‘National Youth Theatre is hit by cash crisis’ pictured Sheridan Smith performing in 1997 with the National Youth Music Theatre – a different organisation to the NYT.

[This article has not been corrected on the Mail web site]

 

 

Apr 152012
 

From the Mail on Sunday

Stirling Moss

Last Sunday’s Live magazine said Stirling Moss’s co-driver in the 1955 Mille Miglia was Dennis Jackson. It was actually Denis Jenkinson.

[This story has not been corrected on the Mail site]

Gypsy

A theatre review of Gypsy on March 25 incorrectly said the musical had not been staged in Britain for nearly four decades. In fact, there was a production at the Leeds Playhouse in 1994.

[I can’t find this story on the Mail web site]

Mar 252012
 

From the Mail on Sunday

Société Général

Société Générale – On August 7, 2011, we reported Société Générale was in dire financial difficulties because of its exposure to Greek debt, and that the French government was on standby to bail out the bank. We accept that this was untrue; the bank was not in serious financial difficulties, nor was it on the brink of insolvency or in line for a bailout from the French government. We have apologised to the bank and have agreed to pay damages.

[The story in question seems to have been removed from the Mail web site and replaced with this apology. The apology claims to be dated 9th August 2011 – which makes me wonder how much you can trust the dates on Mail stories]

MS Society

The MS Society has asked us to make clear it does not advocate hyperbaric oxygen treatment for people with multiple sclerosis. Centres mentioned in a health article last week are run by a different charity called MS National Therapy Centres.

[This story has been silently corrected on t he Mail web site. Actually, it’s possible that no correction was needed. Perhaps the MS Society just asked for a clarification of their position. Anyway, they are not mentioned in the current version of the story]

Carol Vorderman

Carol Vorderman did not say she left Countdown because Channel 4 bosses wanted ‘fresh meat’. She said they wanted ‘fresh faces’. Our story on March 11 about her interview with Piers Morgan also said Ms Vorderman is a maths graduate. In fact it is engineering.

[I think I have the right story. It no longer makes either of the claims mentioned above]

Royal Navy

The Royal Navy did not introduce year-round white-topped caps during WW2 as our report about new uniforms said last week. Black tops in winter continued until some time after the mid-1950s.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Rickie Sehgal

On January 15 we published a picture of Tory Party fundraiser Rickie Sehgal with a woman captioned as his wife. In fact it was Mrs Anjana Patel, who is unrelated. We apologise for our error.

[I think I’ve got the right article, but it doesn’t contain a picture of Rickie Sehgal with a woman]

Mar 182012
 

From the Mail on Sunday

Dominic Raab

An article on January 30, 2011, suggested that Dominic Raab MP behaved  as a sexist bully in a previous job as an office manager. We accept that our allegations were unfounded and we apologise to Mr Raab for the damage, embarrassment and offence caused.

[It looks like the story used to be here, but it has been removed]

Katia Elizarova

Regarding Live magazine’s article last Sunday, ‘The Russian who’s lording it up’, we would like  to make clear that Katia Elizarova is not, and has not been, engaged in an affair with Leon Max. She is a fashion model and actress contracted to represent  Mr Max’s clothing business.

[Currently, the article doesn’t make that claim, but it’s not hard to see how someone could reach that conclusion from what the article says]

A4e

On February 26 we said police were investigating claims that staff at the employment firm A4e  had stolen ‘Government vouchers’ intended to  buy clothing to help unemployed people  going for job interviews. We would like to make  clear that any vouchers  were purchased by A4e  and not provided by the Government.

[It looks like the story was here. It has been removed]

Jochen Rindt

Live magazine said last week that Formula 1 driver Jochen Rindt never won a championship. In fact he won posthumously in 1970 after his tragic death at Monza near the end of the season.

[I can’t find this story on  the Mail web site]

Windermere

A story last week referred to Lake Windermere. The correct name is simply Windermere.

[This story has not been corrected on the Mail site]

Mar 112012
 

From the Mail on Sunday

Prince Harry

A spokesman for Prince Harry has asked to point out that the Prince  was not drunk at the street party in Belize pictured last weekend, as may have been suggested by our headline.

The Prince sampled local rum, a cocktail and fruit wine but did not drink five beers as suggested.

[Two possibilities for the correct story here. This one still talks about Harry drinking five types of local beer. This one used to say that, but no longer does. It think the second one was published on the correct date]

Manchester United

Sport last week said Manchester United had last played Athletic Bilbao  in 1957 and lost. In fact, although United lost 5-3 in the first leg, they won 3-0 at home and therefore won the tie on aggregate.

[I can’t find this story on the Mail web site]

Pensions

Financial Mail said last week that savers with money purchase pensions have to buy an annuity on retirement. In fact, draw-down can be an option.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Highclere Castle

In the Health section we said Highclere Castle, the setting for Downton Abbey, is in Berkshire. It is actually in Hampshire.

[This story has not been corrected on the Mail web site]