Feb 292012
 

From the Daily Mail

Hank Roberts

In an article on 27 June 2011 we said that ATL union officer Hank Roberts had bullied staff at Copland College in North London into going on strike. We accept that Mr Roberts did not bully anyone and are happy to set the record straight.

[A comment on the article I have linked to indicates that it previously did mention Copland College, but all references in the article have been removed. These removals have not been noted]

Feb 272012
 

From the Daily Mail

muslimprisoners.com

An article last Monday referred to a website muslimprisoners.com which had been registered at the address of the East London mosque.

We are happy to clarify that it was registered without the knowledge of the mosque officials and had no connection to the institution.

[The East London mosque is no longer mentioned in this article. There is no indication that a correction has taken place]

Feb 262012
 

From the Mail on Sunday

Maria Vasconcellos

On August 21, 2011, an article entitled ‘£1bn mystery of the Marchioness’ claimed that, while her son Antonio was still missing and in the immediate aftermath of the accident, Mrs Maria ‘Boneca’ Vasconcellos had flown to Spain to receive a substantial payment from her son’s former employer.

We accept that this is not true and apologise for any distress caused to Mrs Vasconcellos who sadly lost two sons in the tragic accident.

[I’m not sure if this story has been corrected or not. The claim mentioned in the correction is not made explicitly, but the story still talks about Mrs Vasconcellos receiving a cheque for £1million. There’s no mention of timescales]

Derby County

On February 12, Financial Mail suggested Derby County FC had once been in administration. In fact, the club’s parent company, Derby County Ltd, went into administrative receivership in 2003. But the club was immediately sold to new owners by the receiver.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

John Obi Mikel

Last week we pictured Chelsea FC midfielder John Obi Mikel in our Sport section, but wrongly identified him as team-mate Michael Essien.

[I think I’ve got the right story. If I have then it’s been corrected with no mention of a correction having been made]
Feb 222012
 

From the Daily Mail

[Note: Usually corrections and clarifications are published overnight. This one appeared at just after 4pm on 22 Feb. I assume it was published in the paper on 23 Feb]

Disability Living Allowance

An editorial on 11 November suggested that Labour had encouraged the huge rise in the number of Disability Living Allowance claimants in order to keep the unemployment figures down. We are happy to clarify that the Disability Living Allowance – which is worth an average of £70 a week – is available to people in work as well as the unemployed.

[The date, the comments and the HTML title tag on the article I’ve linked to together convince me that I have the correct article. But the text says nothing about the DLA, so it looks like the incorrect information has been removed]

Jubilee

It is the Queen’s Diamond Jubilee this summer rather than her Golden Jubilee, as we mistakenly said in an article in Monday’s paper.

[I can’t find this on the Mail web site. I suspect it’s important enough that they have corrected it without noting the correction]

Feb 202012
 

From the Daily Mail

Waterstone’s

In common with other newspapers, we published an agency report on 15 September which said that workers at a Waterstone’s warehouse had petitioned their bosses over ‘breaches of their human rights.’ We are happy to clarify that this was a summary of their position rather than the actual expression used.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Dan Lydiate

An agency photograph in last Tuesday’s sports pages was incorrectly captioned as showing Welsh rugby player Dan Lydiate. In fact, contrary to the information supplied, the picture showed fellow Welsh rugby international Jonathan Davies.

[It’s hard to know which story this refers to. I think it might be this one – in which case it hasn’t been corrected]

Feb 142012
 

From the Daily Mail

Pornography on Blackberry

An article on Saturday about children dialling up pornography on mobile phones suggested that Ofcom could not explain why filters to block adult material on BlackBerrys would not be available for at least six months.

We are happy to clarify that Ofcom’s response, that the ‘project is highly technical and software filters need to be developed from scratch’ was omitted from the article due to a production error.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Feb 132012
 

From the Daily Mail

Anni Dewani

An article on 14 May 2011 about the ‘honeymoon murder’ of Anni Dewani repeated an allegation made in court and in several other newspapers that experts claim that the bruising on her leg could be a sign of sexual assault.

We are happy to clarify that the experts referred to are those consulted by  Shrien Dewani’s legal team, and that the South African police continue to believe that no sexual assault took place.

[This article has not been corrected on the Mail web site]

Feb 122012
 

From the Mail on Sunday

The Heart of the Great Alone

On January 29, reviewing the exhibition The Heart  Of The Great Alone at Buckingham Palace, we said Ernest Shackleton’s 1914-17 Antarctic expedition was aboard the Endeavour. In fact, the ship was the Endurance.

 [I can’t find this story on the Mail web site. But I did find this story (from January 2001) which makes exactly the same mistake]

Amy Childs

Last week we said Amy Childs from The Only Way Is Essex went on to front her own ITV2 show. All About Amy was actually on Channel 5.

 [This story has not been corrected on the Mail web site]

Show Me A Hero

Last week’s review of Jeremy Scott’s book Show Me A Hero was by Frances Welch.

 [I can’t find this story on the Mail web site]

Feb 102012
 

From the Daily Mail

Ned RocknRoll

An article on 12 December 2011 suggested that Ned RocknRoll was still married to his wife Eliza when he met Kate Winslet. In fact, the marriage had already ended in divorce. We apologise for any contrary impression given.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Michael and Jean O’Shea

An article in yesterday’s paper said that lottery winners Michael and Jean O’Shea receive a car obtained under the Motability scheme in addition to their Disability Living Allowance. In fact cars provided under this scheme are leased to DLA recipients and payments are deducted from the benefit.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Feb 092012
 

From the Daily Mail

Amanda Holden

An item in Sandra Parsons’ column yesterday suggested that Amanda Holden’s first statement after the birth of her baby Hollie had been to announce her return to Britain’s Got Talent and that the baby had been one month premature.

In fact Ms Holden had issued previous statements thanking everyone involved in her care and the baby was nearly full term.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Victor Anichebe

A recent match report cited Everton FC statistics which said that Victor Anichebe’s goal against Wigan was his first in the Premier League since 2007. In fact he has scored twice previously this season.

[I think I’ve found the right match report. If I have, then it’s been corrected and the correction has not been noted.]