Jan 312012
 

From the Daily Mail

John Hughes

In common with other newspapers, our report on 15 September suggested that John Hughes, who worked at UBS along with ‘rogue trader’ Kweku Adoboli, had quit his job in the aftermath of the scandal.

In fact Mr Hughes has not resigned; he is still employed by the company but has been suspended. Mr Hughes denies having been Adoboli’s boss.

We are happy to make the position clear.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Princess Elizabeth

An agency photograph of Princess Elizabeth in 1942 in yesterday’s paper was captioned as showing her wearing ATS uniform.

In fact, contrary to the information supplied by the agency, she was wearing a specially made suit marking her new role as Colonel of the Grenadier Guards.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Jan 272012
 

From the Daly Mail

Hospital Deaths

An article in Monday’s paper, based on Office for National Statistics figures, reported that 1316 patients are dying hungry and thirsty on hospital wards every year. We now understand that the correct figure is 1094.

[I can find two articles from Monday’s paper that include this figure. Neither have been corrected.]

BPAS

A comment article on Tuesday referred to the British Pregnancy Advisory Service as one of the private clinics which, following a recent ruling, can now advertise on TV. The BPAS points out that it is in fact, a not-for-profit organisation and, as such, was already able to do so.

[This story has not been corrected]

George Osborne

A feature in Monday’s paper referred to Chancellor George Osborne as an Old Etonian. In fact he went to St Paul’s School.

[This has been corrected on the Mail web site. The correction has not been noted.]

Jan 242012
 

From the Daily Mail

James Murray

An article about the trial of the Hon James Murray last week said that his family home, Scone Palace, had housed the Stone of Scone which was used for the coronation of Robert The Bruce. While Robert The Bruce was indeed crowned there in 1306, the stone had in fact been taken to Westminster Abbey ten years before by Edward I.

[I think I’ve found the right article. It still mentions the Stone of Scone, but there is no mention of Robert the Bruce. There’s no indication that a correction has taken place.]

Jan 182012
 

From the Daily Mail

Neil Morrissey

A court heard last week that the Daily Mail had withdrawn allegations published in an article on 19 March last year that actor Neil Morrissey had been banned from a bar for rowdy, drunken behaviour.

The paper apologised and agreed to pay damages and costs.

[I can’t find this story on the Mail web site. I assume they have removed it for legal reasons. This story was was also the subject of one of the earliest Corrections and Clarifications columns back in October]

Jan 172012
 

From the Daily Mail

David Norris

A picture published on January 4 which was captioned as showing convicted murderer David Norris at Deansfield Primary School in fact showed another young boy of the same name. While the picture was published in good faith, neither the individuals pictured nor the school had any connection with the events reported and we apologise for any distress caused.

[I think I’ve found the correct article. It no longer contains any school photos and there is no indication that a correction has been made.]

Nancy Astor

An article last Thursday said that Nancy Astor was the first British woman MP. In fact, she was the first British woman MP to take her seat in the House of Commons. Sinn Fein politician Constance de Markievicz was elected a year earlier but refused to attend Parliament.

[This article doesn’t appear to be on the Mail web site]

Jan 122012
 

From the Daily Mail

Austrian Snow

In common with other newspapers,we published an agency picture yesterday to accompany a story about freak snowfalls in the Alps which was captioned as showing a snow-bound road in Austria. We now understand that, in contrary to the information  supplied by the agency, the road is in fact in Japan.

[This photo has been removed from the story on the Mail site. There is no indication that a correction has been made. Interestingly, the headline (and hence the URL) has also changed. Originally it read “More than 1,000 skiers trapped in the Alps after freak 18ft snowfall”, now it is “European ski resorts in ‘lockdown’ after freak snowfalls cut road, rail and air links”. Angry Mob covered this error yesterday.]

Dr Simon Willcock

An article on July 10, 2010 alleged that Dr Simon Willcock was under investigation for wrongly promoting his partner Alexia Rothwell-Sykes and giving her a six-figure salary while director of a Department of Health computer project. In fact, an internal enquiry found Dr Willlcock had not abused his position with regard to Ms Rothwell-Sykes’ pay. It was also wrong to suggest that their expenses claims were being looked into and that their relationship was long-standing. We apologise to them and their families for any distress caused.

[This story appears to have been removed from the Mail site. Interestingly, this correction was added to the corrections for 12th Jan halfway through the day. I don’t know whether or not it was in the paper.]

Jan 102012
 

From the Daily Mail

10cc

A music preview on 30 December said that the original 10cc quartet of Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley, and Lol Creme will be touring this year. In fact only Gouldman from the 1972 line-up will be on this year’s 10cc tour.

[This story doesn’t appear to be on the Mail site]

Jan 052012
 

From the Daily Mail

Plymouth Airport

In common with other newspapers, an article in some editions of the paper last week cited government figures which listed Plymouth as one of a number of airports set to expand in the coming years. In fact Plymouth airport closed on December 23.

[“Some editions” included the web site. This story has not been corrected on the web site]

EU or ECHR

A recent headline suggested that it is the EU which is backing a campaign to give prisoners the vote. It is in fact the European Court of Human Rights, as the article correctly stated.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Jan 032012
 

From the Daily Mail

Yodel

A recent article quoted an insider at delivery firm Yodel who suggested that there could be a backlog of up to 750,000 packages at its depots that might not be delivered in time for Christmas.

Yodel informs us, and we accept, that by the end of Christmas Eve it had around 3,100 undelivered packages, and that several attempts had been made to deliver the majority of these.

We are happy to set the record straight.

[It looks like this article has been removed from the Mail web site. There is no indication that a deletion has taken place]

Jan 012012
 

From the Mail on Sunday

Harry Judd

Harry Judd’s final winning performances in Strictly Come Dancing were an American smooth and an Argentine tango, not a salsa and quickstep, as reported in some editions on December 18.

[This is correct on the Mail web site. There is no indication that a correction has been made.]

Paul Tisdale

Football manager Paul Tisdale had been in charge of Exeter City for 2,000 days, and not 2,000 games.

[I can’t find this story on the Mail web site]