Oct 202011
 

From the Daily Mail

[Note: For reasons that I don’t understand, there are two sets of corrections dated 21st October 2011]

Neil Morrissey

An article on 19 March suggested that actor Neil Morrissey had been banned from a French bar for drunken behaviour and encouraging binge-drinking, and that his property was worth £500,000.

While we were shown a poster which indicated that he had been barred, we now accept that none of these allegations are correct. We also accept that local property valuations were overstated. We apologise to Mr Morrissey.

Gluten-Free Bread

An article on 19 July reported, in common with other newspapers, that the NHS paid £32.27 per loaf of gluten-free bread for patients with coeliac disease.

In fact, this was the price for an average prescription of several loaves; the price per loaf was around £2.82.

Solar Power

A recent Moneymail article stated that generators of solar power receive 3.1p for every kilowatt hour of energy that they export to the national grid. In fact the tariff, linked to RPI, is 3.1p per kWh for 50pc of the total generated.

Oct 202011
 

From the Daily Mail

[Note: For reasons that I don’t understand, there are two sets of corrections dated 21st October 2011]

Astrid Harbord

Due to a miscaptioned agency picture, the photograph which accompanied Richard Kay’s diary item about Prince Harry’s friend Astrid Harbord yesterday was not in fact of her but of Olivia Hunt. We apologise for the confusion.

Downton on the High Street

Saturday’s ‘Downton On the High Street’ about clothes inspired by the TV series gave the price of a cream chiffon dress at £150. Although House of Fraser supplied this information at the time, the correct price is £316.

Oct 202011
 

From the Daily Mail

[Note: For reasons that I don’t understand, there are two sets of corrections dated 20th October 2011]

Muntjac Deer

An article on Monday claimed that muntjac deer cause 42,000 road accidents a year. In fact, this is the number of accidents caused by all deer and not just the muntjac.

Sir Alex Ferguson

Due to a production error between editions, some copies of Tuesday’s Daily Mail ran comments by Manchester United manager Sir Alex Ferguson on the back page turning directly to quotes from Leeds chairman Ken Bates inside. We apologise for any confusion caused.

Oct 202011
 

From the Daily Mail

[Note: For reasons that I don’t understand, there are two sets of corrections dated 20th October 2011]

Lady Moore

The Daily Mail apologised in court yesterday for wrongly identifying, in a one-paragraph item in the Ephraim Hardcastle column, Lady Moore, the wife of Sir Roger Moore, as the subject of a Spectator column by Taki about a Swedish beauty who had courted rich men on the French Riviera in the 1950s.

We accepted that Lady Moore was not the person to whom Taki was referring and have agreed to pay damages and costs.

Illegal Immigrants

Commentary articles on 5 and 16 August referred to six individuals apprehended in France who were attempting to enter Britain in wheelie bins on a lorry as asylum seekers when they should have been described as illegal immigrants.

We are happy to set the record straight.

Mummified Cabbie

Yesterday’s article about the terminally ill cabbie who chose to be mummified said that the Channel 4 documentary about him had been screened on Monday.

In fact it will be shown next Monday.