Jun 242012
 

From the Mail on Sunday

Michael Middleton

In last week’s paper we referred to the Duchess of Cambridge’s father Michael as ‘a former airline pilot’.

In fact he was a British Airways aircraft dispatcher.

[This has not been corrected on the Mail web site]

Caroline Wozniacki

Early editions of last week’s paper ran an article saying that Danish tennis player Caroline Wozniacki had won the 2009 US Open.

In fact she was beaten in that final. The report was corrected for later editions.

[This story has been silently corrected on the Mail web site]

Jun 182012
 

From the Daily Mail

Simon Burgess

In common with other newspapers, the headline of a recent article suggested that a fire officer had refused to save a man ‘drowning’ in a Hampshire lake because the water was too deep.

While the Coroner did rule that the man may have still been alive when the emergency services arrived, we are happy to clarify that, as we reported, the inquest heard that the fireman’s actions were based on his assessment that the man was not ‘drowning’ but already dead.

[I think I have the  right article. It hasn't been corrected]

Jun 172012
 

From the Mail on Sunday

Stephanie O’Keeffe

On April 1 we said, incorrectly, that the freelance reporter and presenter Stephanie O’Keeffe struggled to read her scripts when working at BBC Radio 5 Live.

We now accept that this was not the case. Our report could also have been taken to suggest that Ms O’Keeffe obtained her BBC work by submitting a CV that contained her vital statistics and expressed a willingness to work nude.

That was not our intention and we are sorry for any misunderstanding or embarrassment these errors may have caused.

[This story has been removed from the Mail web site]

Yipii

In our front-page report last week we said Mail on Sunday reporters had spent £162 on Yipiii plays but won only a £20 toy goldfish bowl.

In fact, one reporter used ‘free plays’ acquired during the experiment and went on to win an iPad worth up to £400.

And in a different experiment another journalist spent £40 and won £35 of flowers and a £101 iPod Nano.

We apologise to Yipiii for not mentioning these.

Also, we said customers can top up their accounts as often as they like. In fact, top-ups are limited to £200 per day.

[This story has been corrected on the Mail site. The corrections have been noted. Unfortunately, the Mail seen to have forgotten the the positive story they ran on Yipii just as few days earlier.]

Jun 152012
 

From the Daily Mail

Gordon Brown

Following an item published on June 9, former PM Gordon Brown asks us to point out that both he and Mrs Brown attended the Parliamentary celebration for the Queen at Westminster Hall and were present last Sunday at the Fife celebration in Dunfermline Abbey, after which Mr Brown paid tribute to the Queen’s 60 years of service. They will also be attending a special lunch in honour of Her Majesty next month.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

Jun 102012
 

From the Daily Mail (for some reasons there were two separate corrections pages published today)

OFCOM

An article on Wednesday said that the communications regulator Ofcom’s budget for 2012/13 is more than £140m and that it has a staff of nearly 1,000. We have been asked to point out that the budget for this financial year is £121.4m and that it employs 780 people. Ofcom denies using savings to offset the effect of public sector cuts.

[This article has been silently corrected on the Mail web site.]

Richard III

An overnight review of Richard II at the Donmar Warehouse last week praised Ben Turner for his performance as Bolingbroke and Michael Grandage for his six-year stint as the theatre’s artistic chief. In fact, Bolingbroke was played by Andrew Buchan, and Mr Grandage has been at the Donmar for ten years.

[I can't find this article on the Mail web site]

Fulham Football Club

Fulham reached the Europa League final in 2010, not 2009, as we incorrectly stated in Sports Agenda last week.

[I think I have the correct article. If so, it has been silently corrected]

Jun 102012
 

From the Mail on Sunday

Health Lottery

Last Sunday’s Financial Mail said a judicial review called for by National Lottery operator Camelot into the Gambling Commission’s decision to license Richard Desmond’s Health Lottery will begin on July 11. In fact it is only the application for a review  that will be heard. We apologise for this mistake.

[This story has been corrected and the correction has been noted]

Eisteddfod

Travel last week mentioned the Llangollen International Eisteddfod. This is an international cultural event distinct from the National Eisteddfod of Wales, which is held in different places each year and this August will  be at the Vale of Glamorgan.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

 

Jun 032012
 

From the Mail on Sunday

Petit Forestier

Financial Mail last Sunday reported that the van hire group Petit Forestier was owed £9.2million by DBC Foodservice Ltd, which is in administration. In fact Petit Forestier is owed only £339,385, against which it already holds £209,053 in a security deposit. We are happy to set the record straight.

This story does not appear to be on the Mail web site. Perhaps it was never there, or perhaps it has been removed for legal reasons.

Jun 012012
 

From the Daily Mail

An Ephraim Hardcastle item last week suggested that the New Statesman appeared to have boosted its coverage of Jewish affairs following the departure of senior political writer Mehdi Hasan. Mr Hasan informs us that in fact he has not yet left and that the recent British Jewish edition was his idea
.
[This story has not been corrected on the Mail web site]

May 262012
 

From the Daily Mail

Olympic Torches

A picture supplied by a freelance photographer to accompany Monday’s article about runners selling their Olympic torches was incorrectly captioned as showing Andrew Bell. In fact, contrary to the information supplied, the runner pictured was Andrew Marston.

[This story has not been corrected on the Mail web site]

May 172012
 

From the Daily Mail

Julia Carta

In common with other newspapers, we recently reported Sharon Osbourne’s claim that Simon Cowell’s make-up artist Julia Carta had an affair with him while he was engaged to another woman.

Ms Carta informs us, and we accept, that this was not the case and that their relationship is purely professional.

We regret any contrary suggestion.

[This article has been corrected and the correction has been noted]